Σύνδρομο Θωρακικής Εξόδου

3. Μυοσκελετικού Συστήματος
  4. Σπονδυλική Στήλη
  5. Σύνδρομο Θωρακικής Εξόδου
σπονδυλικη στηλη - μυοσκελετικου συστηματος - αρθρα φυσικοθεραπειας - παθησεις - Σύνδρομο Θωρακικής Εξόδου Άρθρα Φυσικοθεραπείας

σπονδυλικη στηλη

μυοσκελετικου συστηματος

αρθρα φυσικοθεραπειας

Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι ένα σύνολο συμπτωμάτων το οποίο προκαλείται από την πίεση αγγείων και νεύρων στην περιοχή του άνω θωρακικού στομίου.

Αίτια πρόκλησης:

1) Σύνδρομο πλεύροκλειδικού χώρου: Πίεση του νεύροαγγειακού πλέγματος μεταξύ της κλείδας και πρώτης πλευράς

2)Σύνδρομο υπεράριθμης πλευράς: Πίεση του βραχιονίου πλέγματος και της υποκλείδιου αρτηρίας στο σκαληνό τρίγωνο

3)Σύνδρομο υπεραπαγωγής :

Άσκηση πίεσης του νευροαγγειακού πλέγματος κάτω από τον ελάσσονα θωρακικό μυ και την κορακοειδή απόφυση όταν εκτελείται απαγωγή ώμου (κυρίως στις 90-125 μοίρες)

4)Σύνδρομο σκαληνού μυός:

Πίεση της υποκλείδιου αρτηρίας και του βραχιονίου πλέγματος κατά την έξοδο τους από τον πρόσθιο και μέσο σκαληνό μυ. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνο στον αυχένα, τον ώμο, πόνο στο χέρι, μούδιασμα στο χέρι και τα δάχτυλα, καυσαλγία , διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος στα άκρα κ.α.

Συμπτώματα:

Η συμπτωματολογία ποικίλει με κύριο χαρακτηριστικό όμως την αίσθηση μουδιάσματος στα άνω άκρα, τα οποία μπορεί να επεκτείνονται από ύψος της κλείδας μέχρι και τα δάχτυλα, ανάλογα το ύψος συμπίεσης του βραχιονίου πλέγματος (ωλένιο, μέσο, κερκιδικό νεύρο).

Η αίσθηση μουδιάσματος συνοδεύεται επίσης από αδυναμία η οποία αυξάνεται σε κινήσεις του ώμου πάνω από τις 90 μοίρες, όταν ασκηθεί πίεση από την άκρα χείρα, κατά την άρση βάρους, την υπέρμετρη κάμψη ή έκταση του θώρακα.

Διάγνωση:

Η διάγνωση του συνδρόμου θωρακικής εξόδου γίνεται κυρίως μέσω της φυσικής εξέτασης, των κλινικών ευρημάτων και των εργαστηριακών εξετάσεων (ηλεκτρομυογράφημα, ακτινογραφία κ.α).

Θεραπεία

Η θεραπεία του συνδρόμου θωρακικής εξόδου επιλέγεται βάση των κλινικών ευρημάτων, διαφοροποιείται και εξατομικεύεται για κάθε ασθενή. Γενικά θα αναφέρουμε ότι οι τεχνικές χειροθεραπείας (Manual Therapy), η κινητοποιήσεις νευρικού ιστού, η διόρθωση της στάσης του σώματος κ.α, έχουν θεαματικά αποτελέσματα.