Επικονδυλίτιδα

3. Μυοσκελετικού Συστήματος
  4. Αγκώνας
  5. Επικονδυλίτιδα
αγκωνας - μυοσκελετικου συστηματος - αθλητικες κακωσεις - παθησεις - Επικονδυλίτιδα Αθλητικές Κακώσεις

αγκωνας

μυοσκελετικου συστηματος

αθλητικες κακωσεις

Η επικονδυλίτιδα του αγκώνα (Epicondylitis ή Tennis elbow) είναι συχνή πάθηση με πόνο στον αγκώνα που αντανακλά στον πήχη και στον βραχίονα.

Οφείλεται είτε σε βίαιη καταπόνηση είτε σε σταδιακή επαναλαμβανόμενη καταπόνηση του χεριού σε χειρωνακτικό έργο.

Η ανατομική βλάβη είναι μικροσκοπική αποκόλληση ινών των εκτεινόντων τενόντων (πού τεντώνουν τον καρπό και τα δάκτυλα), στον έξω επικόνδυλο του βραχιονίου οστού.

Επειδή η πάθηση είναι συνηθισμένη στους τενίστες, αποκαλείται διεθνώς και Tennis Εlbow (νόσος των τενιστών), όμως εμφανίζεται και σε μη τενίστες.

Διάγνωση:

Η διάγνωση της παθήσεως είναι πολύ εύκολη και δεν χρειάζεται κάποια ειδική εξέταση, αφού διαγιγνώσκεται με την ψηλάφηση.

Στατιστική:

Κάθε χρόνο το 3% του παγκόσμιου πληθυσμού προσβάλεται από επικονδυλίτιτδα. Οι ερευνητές Gruchow, William, Douglas και Pelletier βρήκαν ότι "σε τενίστες το 39,7% αυτών ανέφεραν παρόντα ή προηγηθέντα συμπτώματα στον αγκώνα τους. Το 24% από τους αθλητές αυτούς ηλικίας κάτω των 50 ετών, ανέφεραν ότι είχαν σοβαρά συμπτώματα που τους εμπόδιζαν στο παίξιμο. Στις ηλικίες παικτών άνω των 50 ετών, το ποσοστό προβλημάτων αγκώνα ανέβαινε στο 42%. Οι γυναίκες (36%) υπερτερούσαν των ανδρών (24%).

Συναντάται με μεγαλύτερη συχνότητα στην ηλικία 40-50 ετών

Η έξω επικονδυλίτιδα είναι 5 φορές συχνότερη σε σχέση με την έσω.

Συχνότερα προσβάλλονται αθλητές, ξυλουργοί, υδραυλικοί, ζωγράφοι, μάγειρες, ελαιοχρωματιστές, χτίστες, ηλεκτρολόγοι (επαναλαμβανόμενη χρήση κατσαβιδιού), κομμωτές, μουσικοί, μασέρ και γενικά άτομα που κάνουν επαναλαμβανόμενες κινήσεις του αντιβραχίου στην καθημερινότητά τους.

Τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται περιπτώσεις επικονδυλίτιδας σε παιδιά που χρησιμοποιούν πολύ υπολογιστή ή ηλεκτρονικά παιχνίδια και σε εργαζόμενους σε γραφεία, που χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολογούν εντατικά για πολλές ώρες.

Αίτια που την προκαλούν:

1. Ακαριαίος τραυματισμός λόγω πρόσκρουσης (π.χ. πτώση, χτύπημα)
  2. Σταδιακός τραυματισμός (επαναλαμβανόμενοι μικροί τραυματισμοί)
  3. Ανάπτυξη υπερβολικής έντασης στους τένοντες, λόγω μιας απότομης κίνησης, η οποία συνοδεύεται από υπέρμετρο βάρος.
  4. Συχνό φαινόμενο αποτελεί η έναρξη της πάθησης να συνδυάζεται με την επανασυμμετοχή του ασθενή σε αθλητική δραστηριότητα, την οποία είχε διακόψει για μεγάλο χρονικό διάστημα
  5. Ανεπαρκής ή κακή προθέρμανση
  6. Κακή αποκατάσταση από προηγούμενο θλαστικό τραύμα σε κοντινή περιοχή
  7. Λάθος τεχνική αθλήματος Π.χ. Παίκτες του τένις που το ανάστροφο χτύπημά τους είναι αδύναμο έχουν συχνά την τάση να αντισταθμίσουν την κακή τεχνική τους με μια απότομη υπερέκταση του καρπού, προκειμένου να προλάβουν την μπαλιά. Αυτό καταπονεί τον τένοντα του κοινού εκτείνοντα (βρίσκεται στην έξω μεριά του αντιβράχιου) καθώς και τον βραχυονοκερκιδικό.

Συμπτώματα και κλινική εικόνα

• Πόνος ψηλαφητός κατά τη πίεση στον έξω ή και έσω επικόνδυλο του αγκώνος. Ο πόνος συχνά επεκτείνεται κατά μήκος του αντιβραχίου μέχρι και τα δάκτυλα.
  • Δυσκολία στο σφίξιμο γροθιάς ή και στην έκταση των δακτύλων. Ο ασθενής πονάει στην χειραψία ενός προσώπου, βάζοντας το κλειδί στην πόρτα, ή στο κράτημα ενός φλυτζανιού καφέ
  • Πρωϊνή δυσκολία στις κινήσεις του αγκώνα και του καρπού.

Θεραπεία της Επικονδυλίτιδος

ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ:

1. Αρθρική κινητοποίηση (Manual Therapy)
  2. Τεχνική στεγνής βελόνας
  3. Τεχνικές μαλακών μορίων ( μάλαξη)
  4. Τοπικές φυσικοθεραπείες με Laser
  5. Υπέρηχα κύματα
  6. Παγοθεραπεία
  7. Κinesiotaping

Προοδευτικό πρόγραμμα ενδυνάμωσης και αύξησης της ελαστικότητας των εκτεινόντων μυών του καρπού και των δακτύλων
Παράλληλα ο αθλητής λαμβάνει τη φαρμακευτική αγωγή του ιατρού (αναλγητικά, αντιφλεγμονώδη).

Σημαντική πάντα η συχνή και σωστή συνεργασία και επικοινωνία Ιατρού-Φυσικοθεραπεύτη-Γυμναστή-Προπονητή.